משכנתא למשרד – יתרונות וחסרונות

אם גם אתם עומדים בפני פתיחת עסק, יכול מאד להיות שגם אתם שוקלים את האפשרות לקנות משרד כחלק מהפעילות העסקית שלכם. במקרים מסוימים זה יכול להיות צעד חכם ואפילו רווחי, אבל ממש לא בכל מצב ולעתים אפילו עדיף לוותר על זה ולבחור באפשרויות אחרות כמו לשכור משרד או לעבוד מהבית. בואו נדבר על היתרונות והחסרונות של משכנתא למשרד.

משכנתא למשרד – יתרונות

  • מקום בטוח וקבוע: כשלוקחים משכנתא וקונים משרד אומנם מתחייבים לזמן ארוך, אבל נהנים משקט נפשי לאורך עם מקום עבודה קבוע שלא משתנה.
  • עליית ערך: משרד הוא לא רק מקום עבודה אלא גם נכס שיש לו תשואה מסוימת. נכון שערך של משרד יכול לרדת, אבל סביר להניח שלפחות לטווח הרחוק הערך יעלה וכך אפשר למכור ברווח בעתיד.
  • שכירות: ניתן לרכוש משרד גדול יותר או שני משרדים סמוכים, להשכיר משרד או חללים בתוך המשרד וכך ליהנות מתשלום חודשי מופחת.

משכנתא למשרד – חסרונות

  • לא פשוט לצאת מהחוזה: בניגוד לחוזי שכירות קשה יותר לסיים חוזים של משכנתא ויש למכור את הנכס או לפרוע את החוב בדרך אחרת.
  • עלית ריבית: כמו שראינו הבנקים בישראל העלו משמעותית את ריבית הפריים, מה שהביא לעלייה חדה בהחזר החודשי. זה יכול לקרות גם עם משכנתא על המשרד ולפגוע בהכנסות.
  • פגיעה בתזרים המזומנים: פגיעה בתזרים של העסק בעקבות תשלום הון ראשוני גבוה.

משכנתא למשרד – כן או לא?

התשובה היא מאד אינדבידואלית ותלויה במאפיינים השונים של כל בעל עסק. כדי לעשות החלטה נכונה מומלץ בהחלט להיעזר הן ביועצים עסקיים והן במומחים פיננסיים ובאופן הזה ניתן יהיה לגבש החלטה מושכלת.

עוד אתרים שיעניינו אותך:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם הסטארט אפ JAMA
מוקד תמיכה נפשית להורים לאחר לידה של עמותת ער”ן, בתמיכת חברת מטרנה

Comments are closed.

מחשבון משכנתאות
סכום המשכנתא:
ריבית:
תקופה בשנים:
תשלום חודשי: