מחשבון משכנתא

רגע אחד לפני שאתם בוחרים במסלול המשכנתא שיהיה חלק מכם לאורך מספר שנים, כדאי שתדעו קצת יותר על המשכנתא שלכם. ההחלטה בדבר רכישת דירה ולקיחת הלוואה לטווח ארוך שנקראת משכנתא, היא לא החלטה שלוקחים בקלות ראש, אלא מצריכה תכנון קפדני של כל התהליך ומבט קדימה על הצעדים. חשוב שתזכרו שכל יום יהיה שונה מקודמו, כרגע ייתכן כי אתם זוג צעיר, אבל בעתיד קרוב לוודאי שהקן המשפחתי יתרחב וההתנהלות שלכם תאלץ להשתנות. לכן, הגופים הפיננסיים השונים ויועצי המשכנתאות מעמידים לפניכם אפשרות של חישוב המשכנתא העתידית עם מחשבון משכנתא אשר יחשב לכם את גובה ההחזר החודשי. במחשבון תצטרכו להזין את גובה המשכנתא, תקופה ההלוואה שנקבעה מראש, גובה הריבית, סוג המסלול שבחרתם וכן פרמטרים נוספים. בתוצאה הסופית תוכלו להבין אפילו לפני שחתמתם על החוזה, האם תוכלו לעמוד בהחזר הזה, בהתחשב בהכנסות מול ההוצאות החודשיות שלכם.

מיחזור משכנתא

לאחר לקיחת המשכנתא תוכלו להיכנס באופן עצמאי לאתרי האינטרנט של הגוף הפיננסי בו בחרתם, או של יועץ המשכנתאות, להזין את כל הפרמטרים בתוך מחשבון משכנתא ולהבין את ההחזר החודשי. במידה ותהיה לכם אפשרות לבחור במיחזור משכנתא ללא עמלת יציאה, תוכלו ליהנות מאפשרות של שינוי מסלול המשכנתא עם הזמן, בהתאם לשינויים בהתנהלות בחיים שלכם ואף תשלום של כל המשכנתא וחיסכון בריבית. התנהלות מול יועצי משכנתאות תוביל אתכם לבחור יחד עימם, במסלול הנוח והמשתלם ביותר, עם הריבית הנמוכה ביותר בשוק. יועץ המשכנתאות ידריך אתכם בכל התהליך, ללא אינטרסים אישיים מצידו, אלא ייעוץ אובייקטיבי.

מודל שפיצר

מחשבון משכנתא עובד על פי מודל שפיצר, בצורה מתמטית, כאשר כל הפרמטרים יחד יוצרים את ההחזר החודשי. שימו לב כי ככל שיעבור זמן, החלק היחסי של הריבית קטן והחלק היחסי של הקרן עולה. חשוב כי תבחרו במסלול עם ריבית נמוכה, בכדי להקל על עצמכם. במידה ואתם מסוגלים להחזר גבוה בכל חודש, תוכלו לחשב את ההחזר באמצעות שיטת הקו הישר, בשונה ממחשבון משכנתא, בקו הישר תשלום הריבית משולם במלואו וההחזר החודשי גבוה יותר. ישנן שיטות שונות אך האפשרות הטובה ביותר היא לבחור בייעוץ משכנתאות מקצועי.

מחשבון משכנתאות
סכום המשכנתא:
ריבית:
תקופה בשנים:
תשלום חודשי: