איך לבחור משכנתא?

הנושא של בחירת משכנתא הוא נושא לא פשוט בכלל והוא מורכב משלוש אבני דרך מרכזיות:
כמה כסף אתם יכולים להחזיר בחודש, מסלולי המשכנתא השונים, השירות שאתם מקבלים.

כמה כסף אתם יכולים להחזיר בחודש, הוא בעצם החישוב הבסיסי שישפיע על ההחלטה שלכם בנוגע למסלול המשכנתא, עליכם להעריך כמה כסף תוכלו להחזיר בכול חודש מבלי שרמת החיים שלכם תיפגע וכמובן מבלי להיכנס לחובות מיותרים, או חלילה להגיע למצב שלא תוכלו לפרוע את המשכנתא. בחישוב זה עליכם לקחת בחשבון את ההוצאות הנוספות שמגיעות עם קניית הדירה כגון: תשלום למתווך, תשלום לעורך דין, שיפוצים עם ישנם, מסים שונים הנלווים לקניית הדירה ועוד. בנוסף עליכם לנסות ולחשב האם יכולים להיות שינויים בהכנסה שלכם בשנים הראשונות של החזר המשכנתא שנחשבות בדרך כלל לשנים היותר קשות כגון: שינוי בעבודה, הוצאות על ילדים, הוצאות על לימודים וכדומה.

ההחלטה השנייה היא בנוגע למסלולי המשכנתא השונים, בהחלטה זו תצטרכו להתייעץ עם מומחה למשכנתאות מהבנק או מחוצה לו, אשר יסביר לכם על המסלולים השונים הקיימים כגון: משכנתא פריים, משכנתא גרייס, משכנתא צמודה למדד, משכנתא בריבית קבועה ועוד. ההחלטה הזו מושפעת גם מגורמים נוספים מלבד ההחזר החודשי שלכם כגון: האם אתם חושבים שתוכלו להחזיר את המשכנתא לפניי הזמן, האם יש לכם סכום כסף גדול שאמור להשתחרר בעוד כמה שנים, אשר יוכל להקל עליכם בהחזר המשכנתא, האם אפשר לשנות את המסלול כאשר התנאים משתנים וכדומה.

ההחלטה השלישית קשורה לשירות שתקבלו מהבנק, אתם עומדים לחתום על חוזה הלוואה לתקופה מאוד ארוכה, הלוואה אשר כנראה תשפיע מאוד על החיים הכלכליים שלכם, לכן אתם בטח תרצו לוודא שהבנק שממנו אתם לוקחים את המשכנתא, ידע לתת לכם את השירות ואת המענה הטוב ביותר לכל בעיה שתתקלו בה בהמשך, או אפילו במידה ותרצו לעשות שחזור משכנתא או לשפר את תנאי המשכנתא שלכם. אין ספק שאתם כלקוחות רוצים לדעת שהמשכנתא שלכם נמצאת בידיים הטובות ביותר, אצל בעלי מקצוע שרוצים בטובתכם, שרוצים להקשיב לכם ורוצים לעזור לכם אם חלילה תצוץ בעיה כלשהי.

עוד אתרים שיעניינו אותך:
יורם קראוס – מטפס הרים
יורם קראוס
יורם קראוס – כתבה

מחשבון משכנתאות
סכום המשכנתא:
ריבית:
תקופה בשנים:
תשלום חודשי: